Avidu News

 

Den bästa och första frågan du skall ställa dig när du får levererat en mängd fakta - Vem har mest att förlora & Vem har mest att vinna?

I dagens samhälle behöver vi inte ens ställa den frågan, vi har en livlina dvs. vi behöver bara följa pengarna och inte hamna i förnekelse när vi väl hittar dom för att... Just det "det kunde man aldrig trott". Frågan kvarstår, är det mindre sant?

 

Kommande generationer kommer att ställa oss med all rätt till svars, eran med dom tomma orden. Det är min generations era. Tack och lov ser jag annat än hopplöshet hos denna generation Y, de köper inte grisen i säcken så någonting bra lyckades vi med. Tyck alltid vad du vill, det är din rätt. Vad du sen gör med den åsikten är viktigare, därför bör man alltid fundera innan: Har jag hela bilden och kan det vara sant. Kom också ihåg att den rätt man själv har till egen åsikt, automatiskt gäller för alla andra oavsett om de inte tycker som en själv. Sanningen är konkret. Allt annat är tolkningar och spekulationer så vi håller oss till det vi vet, och ödmjukt fattar att det är en bråkdel av allt vi inte vet.

 

Vi arbetar med egna undersökningar inför olika CSR projekt därför kan det ligga material på nätet som inte har kopplingar till vår kärnverksamhet. En intressant metod är att göra felstavningar i olika samanhang för att mäta flödet och fokus i kommentarsfälten. Det som ofta överraskar är att personangreppen för felstavningar överlägset vinner över sakfrågan oavsett hur stor, illa eller allvarlig ämnet är. Beteendemönster överlag är en indikator i sig och en spegling av det man inte alltid kan ta på, en viktig sådan och kan vara avgörande när du skall planera inför en ny strategi.

Våga vägra blunda, välj rätt för att man vill. Det är sällan bara svart eller vitt även om det ser ut så. Fakta är grunden och skall beaktas för vad det är dvs.

 

1. Odramatiskt, 2. Ofriserat och 3. Konkret.

CSR 2015 programstart

Läs dokument nedan...

Företgsanatomin

Läs dokument nedan...

The Art of Placement

Läs dokument nedan...

NNCNCNCNC

Axplock

AVIDU GROUP

Avslutsdokument - Valet 2014

Läs dokument ovan...

Axplock AVIDUGENERATION

Kommande kampanj T-shirt

 

ADULTS - What the

f*k are you doing!

ADULTS. What the f*k are you doing!